Bijna naar school! - Reisverslag uit Allyn, Verenigde Staten van Frederike - WaarBenJij.nu Bijna naar school! - Reisverslag uit Allyn, Verenigde Staten van Frederike - WaarBenJij.nu

Bijna naar school!

Blijf op de hoogte en volg Frederike

01 September 2014 | Verenigde Staten, Allyn

Heeej!!

Het is al weer 2 weken geleden dat ik bij mijn gastgezin ben gekomen, het voelt nog langer. Het gezin is echt heel aardig, en ik ben al aardig gewend aan de gewoontes in huis. De regels zijn wel wat strenger dan ik gewend ben, maar ik denk niet dat ik problemen ga krijgen.
Het gezin heeft een hondje, een heeel kleine schattige hond, Snowflake (nee,, ze is niet wit..) Verder hebben ze een kat, Tuxi//Tuxito. En sinds een week hebben we een kitten, Draco. Hij is echt heel schattig!! Draco en Snowflake zijn ongeveer even groot, en ze spelen echt de hele tijd met elkaar.
De dag na mijn aankomst zijn we met een ander gastgezin en hun exchange students naar een soort openluchttheater gegaan. We hebben de musical 'Annie' gezien. Het was echt heel leuk en gezellig, ik ben blij dat ik al een paar andere uitwisselingsstudenten heb ontmoet. Deze 2 meisjes, Jana en Emma, gaan naar dezelfde school als ik.
Die avond ben ik voor het eerst in mijn leven naar een drive-in geweest, samen met Viva, Jacq, Sarah en een vriend van Sarah. Het is veel goedkoper dan een gewone bioscoop, het kost ongeveer hetzelfde, maar je ziet 2 films. Het nadeel is wel dat het best koud wordt zodra het donker is geworden.
Maandag ben ik samen met Jacq naar de school gegaan, ze heeft me een korte rondleiding gegeven en ik heb al een paar leraren ontmoet. Tijdens de zomervakantie is er band camp, wat inhoudt dat de marching band alvast oefent voor het nieuwe jaar.
Maandag hadden we een welkomstfeestje van Emma, hier was nog 3 andere exchange students, waarvan 2 ook bij mij op school zitten.
Woensdag zijn we naar Oregon gegaan om Jacquelen naar College te brengen. Hier bleven we 2 nachten. Donderdag waren er een paar activiteiten bij de universiteit, en we hebben er 's avonds gegeten. Vrijdag ochtend vroeg gingen we met z'n drieën weer naar huis.
Zondagavond zijn Sarah en ik naar 2 vriendinnen gegaan. Toen we maandag weer terug kwamen was er nog een vriendin van hun, en we zijn met nog iemand anders naar Gig Harbor gegaan. Daar zijn we naar de bios gegaan, en wat gegeten.
Dinsdag tm vrijdag ben ik elke dag op school geweest voor volleybal training. Het zijn trainingen van 4 uren. Het is echt hartstikke vermoeiend, maar wel heel leerzaam. De anderen zijn ook heel aardig, en de coaches gelukkig ook. Een andere exchange student, Marie, zit in hetzelfde team als ik. Er zijn drie teams op deze school, Varsity, Junior Varsity (JV) en C-team. Ik zit in het C-team, maar als ik heel erg mijn best doe en een beetje beter wordt, kan ik naar het JV team worden overgeplaatst.
Woensdagochtend hadden we een afspraak op school voor mijn rooster. Elk trimester kan ik 5 vakken kiezen, US history en Engels zijn verplicht voor mij. US history is 2 trimesters lang, ik moet ook 2 verschillende vakken voor Engels kiezen. Ook heb ik te horen gekregen dat ik een Senior ben, wat best raar is, omdat eigenlijk alle exchange students altijd Juniors zijn.
Het eerste trimester ziet mijn rooster er zo uit:
US History A
Pre-Calculus A
Marine Biology
Introduction to dance
Shakespeare's Comedies

Je moet meteen alle vakken voor het hele jaar kiezen, maar die kan je eventueel nog veranderen. Elke dag heb je 5 vakken, altijd in dezelfde volgorde. En dus dezelfde vakken elke dag van dat trimester.
Elke schooldag heb ik of volleybal training of een wedstrijd. twee keer per week is er een wedstrijd, de helft is thuis, de andere helft uit. Sommige andere scholen zijn een uur of anderhalf uur ver, dus dan kom je 's avonds laat pas terug. Je moet blijven totdat de andere wedstrijden (JV en Varsity) zijn afgelopen. Misschien ga ik ook bij een club, misschien Key club. Hier doe je liefdadigheids dingen, en het is blijkbaar heel leuk. Dus ik krijg het druk genoeg.
Zaterdag zijn we naar een vriend van Sarah gegaan, daar waren nog 2 andere jongens en een meisje. 's avonds hebben Sarah, een vriendin van haar en ik een film gezien in de bioscoop.
Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. We weten nog niet wat we morgen gaan doen. Hier is 1 september een feestdag, Labor Day. Bijna iedereen is vrij. Dinsdag heb ik weer een 4-uur-lange training, en woensdag begint school eindelijk.
Ik ben al wat minder nerveus voor school dan eerst, aangezien ik via volleybal al aardig wat mensen ken/herken, en Sarah me heeft voorgesteld aan veel vrienden van haar.
Sinds vrijdag is het hier begonnen met regenen, en sindsdien heeft niemand de zon meer gezien. Zo blijft het waarschijnlijk het grootste deel van het jaar.
In oktober is Home-coming, een schoolfeest. Dus binnenkort gaan we al kijken of we een jurk kunnen vinden.

Dit waren mijn afgelopen 2 weken... Als iemand iets wil weten, vraag gerust. Nu school nog niet is begonnen heb ik nog aardig wat vrije tijd.

Groetjes Frederike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederike

Heeej!!! Ik ga proberen om een blog bij te houden als ik in Amerika ben, minimaal 1 keer per maand hoop ik. Maar ik weet niet of dat me gaat lukken, ivm tijd tekort, of iets anders. Dus ik waarschuw daar maar alvast voor ;) Enjoy!!

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6540

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 23 Juli 2015

Highschooljaar in Amerika

Landen bezocht: