Eerste schoolweken en dagje Seattle - Reisverslag uit Allyn, Verenigde Staten van Frederike - WaarBenJij.nu Eerste schoolweken en dagje Seattle - Reisverslag uit Allyn, Verenigde Staten van Frederike - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweken en dagje Seattle

Blijf op de hoogte en volg Frederike

22 September 2014 | Verenigde Staten, Allyn

Hi!!

Aangezien het al weer een paar weken geleden is dat ik een verslag heb toegevoegd, zijn er al weer veel nieuwe dingen gebeurt.

Ten eerste was er school, een enge eerste schooldag die ik gelukkig heb overleefd. Ik ben wel snel gewend aan school aangezien je elke dag hetzelfde hebt, wat na een paar dagen wel een beetje saai wordt. Maar gelukkig gebeurt er elke dag weer iets leuks.
Na een paar dagen heb ik mijn Intro to Dance class gewisseld naar Animal Science. Hierin doe je eigenlijk niet zoveel, je leert een beetje over koeien, schapen, geiten en andere boerderijdieren. Je leert hoe je met ze omgaat, en wat dingen over hygiëne.
US History is ook heel leuk, vind ik. De lerares hiervoor is heel aardig, tegenovergestelde van de lerares voor Marine Biology. Dat vak gaat over allemaal dieren die in de zee/oceaan leven, opzich heel leuk maar de lerares irriteert iedereen.
Mijn Pre-Calc leraar is een typische wiskundeleraar, die geen normaal gesprek kan voeren als het niet over wiskunde/ zijn rekenmachine/ zijn gezondheidsproblemen gaat.
Mijn favoriete vak is Shakespeare's comedies, dit heb ik aan het eind van de dag, en maakt mijn hele dag altijd weer goed. We 'acteren' de toneelstukken in het midden van de klas. We lezen nu A Midsummer Night's Dream, wat één van de comedies van Shakespeare is. Het is altijd heel gezellig!
De roosters op school zijn heel verwarrend, er zijn heel veel verschillende. Voor de eerste dag hadden we het First day schedule. Op maandag hebben we Collaboration schedule (we zijn ongeveer een uur eerder uit dan normaal), woensdag hebben we het Homeroom schedule, homeroom heb je aan het eind van de dag met mensen die in hetzelfde jaar zitten, je kan huiswerk doen, hulp vragen aan leraren, seniors moeten bepaalde andere dingen doen ivm graduation. Sommige vrijdagen hebben we een assembly, dit betekent dat de hele school in de gymzaal bijeenkomt, en naar een spreker luistert. Of als er een pep-assembly is, wordt iedereen opgepept voor de football-game die avond, en dit is goed voor de 'school-spirit'. De meesten dragen dan ook de kleuren van de school, blauw (en wit).
Ongeveer de helft van de dagen heb je 'Regular schedule', hierin zijn de lessen 1 uur en 11 minuten, tussen de lessen heb je 10 minuten 'passing', we hebben lunchpauzes van een half uur. De school begint om 8 uur, en eindigt om 14.50.
Elke ochtend om 8 uur staat iedereen op, petten af, je keert je tot de Amerikaanse vlag (die in elk lokaal hangt) en zegt de Pledge of Allegiance. Dit is om 'eer' te bewijzen aan het land.
Om mijn leven nog drukker te maken zit ik nu in Jazz band. Dit is drie keer per week om 7 uur 's ochtends. Gelukkig hoef ik dus niet zo vaak met de schoolbus naar school toe te gaan, die bus is echt overvol, en iedereen zit helemaal op elkaar. De bankjes zijn niet breed, en er is totaal geen beenruimte.

Afgelopen twee vrijdagen ben ik naar de football-game op onze school geweest, ik heb het eindelijk een beetje door. Het is echt ingewikkeld, en soms snap ik nog steeds niet waarom het spel opeens weer wordt stopgezet. Degene die het mij uitlegde wist het ook niet precies, dus daar had ik niet zoveel aan haha, maar hij heeft de basis nog best goed uitgelegd. Misschien ga ik nog een keer iemand die er echt in geïnteresseerd is vragen hoe het allemaal zit.

Vorige zaterdag ben ik met Sarah, jacquelen en een paar van hun vrienden naar Seattle geweest. Aangezien ik een senior ben, is het normaal om senior pictures te laten maken. De meesten laten dit professioneel doen, het is echt een big deal hier, het hoort je persoonlijkheid te laten zien. In het yearbook sta je elk jaar met een (lelijk) schoolfoto in, maar als senior kan je je eigen foto insturen. Een vriendin van mijn gastzussen doet veel met fotografie als hobby, dus die wou wel mijn senior pictures doen. We zijn op verschillende plaatsen in Seattle geweest.

Gister ben ik met de hele exchange groep weer naar Seattle geweest. We zijn naar de Seattle Space Needle geweest, het uitzicht was echt supermooi :) Ik heb weer wat nieuwe mensen leren kennen.

Dit was wel weer ongeveer het belangrijkste wat er is gebeurt. Morgen weer naar school, weer een drukke week en waarschijnlijk een druk weekend. Maar ik ontmoet elke dag wel weer iemand anders, elke dag is weer anders. Ik heb nog steeds niemand gevonden die mijn naam goed uit kan spreken. Dus iedereen noemt me Fred. ( nee dit mogen jullie in Nederland niet doen, dan word ik heel erg boos!!)
Ik hoop dat het in Nederland ook nog allemaal goed gaat!

Xxx Frederike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederike

Heeej!!! Ik ga proberen om een blog bij te houden als ik in Amerika ben, minimaal 1 keer per maand hoop ik. Maar ik weet niet of dat me gaat lukken, ivm tijd tekort, of iets anders. Dus ik waarschuw daar maar alvast voor ;) Enjoy!!

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 6541

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 23 Juli 2015

Highschooljaar in Amerika

Landen bezocht: